donderdag 22 augustus 2013

't Begin

P. is bezig om mijn website te vernieuwen, daardoor kwam ik op het idee om er een blog aan toe te voegen. Ik wil proberen mijn creatieve draad weer op te pakken. Tot 2 jaar geleden had ik een atelier, waar ik 2x per week heen ging om te schilderen, collages te maken of mijn creatieve correspondentie met mijn zus te maken. Heerlijk om een plek te hebben (en een dag) waar je kan rotzooien, rommelen, knutselen, schilderen. Sinds ik dat atelier niet meer heb, komt er niet veel meer uit m'n handen, terwijl ik het wel heel leuk vind. Ik maak af en toe wel eens wat aan m'n tafel in de woonkamer, maar minder vaak dan ik zou willen. Op zolder heb ik ook een schildersezel staan, maar ook daar heb ik al lang niet gewerkt.
Maar goed, nu wil ik de draad weer oppakken en ik hoop dat dit blog stimulerend werkt, een beetje als een soort stok achter de deur. Ik vind veel dingen leuk om te doen en heb regelmatig ideeën om iets zelf te maken, daar ligt het niet aan. Ik vind het heerlijk om iets te maken, met m'n handen bezig te zijn, met kleur. Dus: ik ga weer eens schilderen, verder met enveloppen-boekjes maken, tassen haken van plastic tasjes en mijn (ooit) zelfgesponnen, plantaardig geverfde wol opmaken door ermee te breien en haken. Ik ga iedere week een dagdeel daarvoor reserveren. En dan doe ik op deze plek verslag van waar ik mee bezig ben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten